חומר איטום מאגרי מים

אם נראה לכם שאיטום גגות או איטום קירות חיצוניים בגורדי שחקים יהיה איטום מסובך ומורכב, חכו שתשמעו על איטום מגרי מים. באלו חומרי איטום מאגרי מים נאטמים. כיצד מתבצע האיטום? מי יכול לספק לנו איטום חשוב שכזה ומדו הוא באמת כל כך חשוב? הנה כל התשובות.

איטום מאגרי מים

מדוע יש צורך באיטום מאגרי מים?

איטום מאגרי מים היא אחת מעבודות האיטום הכי חשובות שיש. אפשר להבין זאת מתוך ההיגיון הרי מדובר במאגר מים גדול שיכול להיות גם מיכל מים גדול, מאגר מים שנמצא בתוך האדמה כמו למשל בריכות דגים ואף בריכות שחייה. ללא איטום יסודי ועמיד המים יכולים להתערבב עם מי הגשמים שיגיעו מהקרקע, המים יכולים לצאת מהמאגר אל הקרקע ועוד מגוון רחב של תקלות שיכולות לגרום לבעיות שונות, ביניהן: לחות רבה מידי בקרקע, ערבוב של שני סוגי המים וכן הלאה. איך מבצעים את האיטום?

כיצד אוטמים מאגרי מים?


  • איטום מאגרי מים יכול להתבצע בין היתר גם בעזרת יריעות ביטומניות אם כי לא מדובר על שיטת האיטום הנפוצה ביותר. איטום ביריעות ביטומניות אולי מוכר לכם מאיטום גגות אך מחומרי איטום מאגרי מים אפשר למנות גם אותן. לרוב לא יהיה מדובר ביריעות ביטומניות רגילות בעובי של 4-5 מילימטרים אלא ביריעות עבות יותר שיכולות להגיע גם ל-8 מילימטרים עובי ואך יותר, מה שמספק להם עמידות טובה יותר.
  • החומר הנפוץ ביותר לאיטום מאגרי מים הוא חומר איטום גבישים. לחומרי איטום גבישיים יש תכונות שאין לאף חומר איטום אחר כאשר ברגע שהם נוגעים במים הם מתנפחים ומשנים את הרכבם וכך למעשה המים לא מצליחים לעבור כלל. חומרי איטום אלו משתלבים בבטון הבריכה וכך אפשר למנוע כל מעבר ולו של טיפת מים אחת בודד.

מי יכול לבצע איטום מאגרי מים?

בחירת חומר איטום מאגרי מים חייבת להיות בחירה נכונה ונבונה לפי סוג מאגר המים אך למעשה גם עבודתו של קבלן האיטום חשובה ואולי אף יותר. בחירת החומר הטוב ביותר היא רק שלב אחד בתהליך ועליכם לבחור את קבלן האיטום המנוסה ביותר בתחום זה אחרי סקר שוק שאתם חייבים לבצע.

תגובות

רשומות פופולריות